יום ראשון, 15 בינואר 2012

למה כל כך חשוב שנדע לעשות כסף באינטרנט

רבים מאיתנו כבר הבינו את החשיבות של מקור הכנסה משלים ושל הקטנת התלות הכלכלית שלנו בבוס ובמקום העבודה. ובכל זאת לא פעם אני נתקל באנשים ששואלים אותי שאלות כמו "למה אתה מבזבז את הזמן שלך על כל השטויות האלה של לעשות כסף באינטרנט?". "יש לך תואר מהאוניברסיטה" הם אומרים, "וגם עבודה מכובדת" הם מוסיפים ולסיום שואלים "למה אתה צריך את זה???"

בפוסט הזה אני רוצה לענות לכל השואלים ולמנות את הסיבות שבגללן אני כן מתעסק ב"שטויות האלה" של לעשות כסף באינטרנט.

1. קודם כל, אני לא רוצה להיות תלוי בבוס שלי. ככל שההכנסה שלי ושלכם ממקורות אלטרנטיבים תהיה גדולה יותר כך נקטין את התלות שלנו בבוס ובמקום העבודה.

2. האינטרנט הוא חסין מיתון בהרבה מובנים. קחו למשל את התקופה הנוכחית, פתאום אני שומע על אנשים שכבר מתקשים למצוא עבודה בשכר סביר. אני שומע גם על המון אנשים שחיכו במשך שנה לשיחת השכר השנתית עם המנהל במקום העבודה וציפו לשיפור בתנאים ועקב ההאטה בצמיחה הקפיאו את העלאות השכר בחברה. מעבר לכך אפילו שמעתי על מקומות בהם ביצעו קיצוץ בשכר ו/או פיטרו אנשים.

ובואו לא נשכח, המצב בארץ עוד יחסית טוב. אין מיתון והמשק צומח. תארו לכם איך זה היה נראה אם היה מיתון... לגבי האינטרנט... הרי אנשים לא יפסיקו לגלוש לאתרים שלי בגלל שהמצב הכלכלי לא משהו.

3. אינפלציה - אינפלציה היא תהליך של עליית מחירים במשק. אם אתם לא ממש יודעים מהי אינפלציה אתם יכולים לקרוא על זה ב- מהו מדד המחירים לצרכן. בשנים האחרונות האינפלציה בישראל חיובית. משמעות הדבר היא שהמחירים של הסחורות והמוצרים עולים ולכן אם אתם רוצים להמשיך ולחיות באותה רמת חיים אתם צריכים יותר כסף. לצד זאת, השכר של רב האוכלוסיה לא גדל בקצב עלית המחירים. המשמשעות של הדבר היא שאם אדם הרוויח 8,000 ש"ח לפני 3 שנים והוא מרוויח 8,000 ש"ח גם היום, הוא יכול לקנות באותם 8,000 ש"ח פחות מוצרים - רמת החיים של אותו אדם ירדה.

תוספת הכנסה ממקורות אלטרנטיבים כמו האינטרנט יכולה לעזור במקרה הזה. ואם אתם עדיין חושבים שהמחאה החברתית של דפני ליף וסתיו שפיר תעזור לכם אני מציע שתקראו את הכתבה: אבל אני רוצה להיות שם בבלוג של המחאה השקטה.

אני מקווה שהצלחתי לענות ולהסביר למה זה כל כך חשוב לעשות כסף באינטרנט. אם התחום של כסף באינטרנט עדיין חדש לכם אתם מוזמנים לעיין בבלוג הזה ולמצוא את הדרך שמתאימה לכם כדי להרוויח.

איך לוודא שהעסק המקוון שלך מצליח לאורך זמן?

ניהול עסק מקוון יכול להיות חוויה מתגמלת, אבל זה לא אומר שאין אתגרים לאורך הדרך. בפוסט הקודם דיברנו על אתגרים בהקמה של עסק אינטרנטי, הפעם נדב...

הפוסטים הכי אהבת