יום שלישי, 29 בספטמבר 2009

וורן באפט - כדור השלג

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם, אמנם לא עשה את הונו באינטרנט ואפילו מספרים עליו שאין לו מחשב. למרות זאת חשבתי לכתוב כמה מילים על הביוגרפיה שלו. אחרי הכל מדובר באיש שעשה מיליארדים של דולרים וכנראה שאפשר ללמוד ממנו דבר או שניים על לעשות כסף, גם אם לא באינטרנט.

את הביוגרפיה "כדור השלג" כותבת אליס שרודר, בעלת טור חדשות בבלומברג ואנליסטית לשעבר. הספר נבחר לרב מכר מספר אחד בניו-יורק טיימס ובוול-סטריט ג'ורנל.

לעיונכם, צירפתי את הכתוב על גב הספר:

"כדור השלג מספר את סיפורו של אחד האנשים הנערצים בעולם- וורן באפט. המשקיע האגדי, המוכר בכינויו "האורקל מאומהה", לא כתב עד כה את זיכרונותיו, ועכשיו העניק לסופרת אליס שרדר נגישות חסרת תקדים לעבודתו ולהשקפותיו, למאבקיו ולניצחונותיו, לשנינותו ולחוכמתו, והתוצאה היא ביוגרפיה אישית - עסקית חושפנית ומקיפה.

באפט הפך לאחד האנשים העשירים בעולם לאחר שהעלה את ערך חברת האחזקות שלו "ברקשייר האתאוויי", פי עשרות אלפים לאורך יותר מארבעים שנה. הישראלים התוודעו אליו בעקבות השקעתו בחברת "ישקר" לפני כמה שנים. אך באפט הוא הרבה יותר ממשקיע מחונן; אישיותו ממזגת תבונה נדירה, צניעות טבעית, יושרה בלתי מתפשרת, נאמנות לעקרונות והבחנה בין ערך אמיתי לערך מדומה.

כיום באפט הוא ההוגה המובהק של אסכולת הערך ושולי הביטחון בהשקעות. אמרות מפורסמות שלו כמו "האופוריה היא אויבת המשקיע" הפכו אלמותיות, בייחוד אחרי התנפצות בועת הדוט קום בראשית המאה ה-21. באפט כבר ראה הכל- מהשפל הגדול בשנות השלושים ועד למשבר העולמי הנוכחי - ונשאר אופטימי.

כשאליס שרדר פגשה את וורן באפט היא היתה אנליסטית בענף הביטוח וכותבת מוכשרת, וכתיבתה הרשימה אותו. כשהיא למדה להכיר את באפט, היא הבינה שאף שכבר נכתב רבות על סגנון ההשקעה שלו - איש לא הרחיק לכת וחקר את הפילוסופיה שלו, את אישיותו המורכבת ואת חייו. אף שהעיתונות עוקבת אחריו ללא הפסקה, באפט היה תמיד קנאי לפרטיותו. אולם הפעם הוא החליט לשתף פעולה; הוא פתח בפני שרדר את מסמכיו האישים, העניק לה גישה חופשית לידידיו ולעובדיו, סיפר לה על ילדותו ועל חייו- והתוצאה המרתקת לפניכם.

אף שוורן באפט התפרסם בזכות הונו, המורשת שלו אינה דירוג העושר שלו, אלא עקרונותיו ורעיונותיו שהעשירו את חייהם של אנשים רבים. הספר רחב היריעה שלפניכם, הנדיר בכנותו מראה מדוע וורן באפט הוא סיפור ההצלחה המרתק ביותר בימינו."


זהו ספר מרתק, על אישיות יוצאת דופן שראוי שכל אחד מאיתנו יקרא. לחצו על הקישור "וורן באפט - כדור השלג" כדי לקרוא מה כותבים על הספר באמזון וכדי לרכוש אותו.

איך לוודא שהעסק המקוון שלך מצליח לאורך זמן?

ניהול עסק מקוון יכול להיות חוויה מתגמלת, אבל זה לא אומר שאין אתגרים לאורך הדרך. בפוסט הקודם דיברנו על אתגרים בהקמה של עסק אינטרנטי, הפעם נדב...

הפוסטים הכי אהבת